Kryptovaluutta on vallannut maailman myrskyn lailla viime vuosikymmenellä, ja siitä on tullut laillinen maksutapa miljardeille ihmisille ympäri maailmaa. Jos et vielä tiedä, kryptovaluutta on digitaalinen valuutta, jota käytetään palvelujen ja tavaroiden ostamiseen verkkokaupassa. Kryptovaluutan käytöstä on tullut yhä suositumpaa, koska se on sääntelemätön valuutta, jolla on suuremmat tuotot.
”Ei-korvattavissa olevat tokenit” ovat kryptovaluuttatyyppi, joka tallentaa tiettyjä tietoja omaisuudesta, eikä sitä voida muuttaa. NFT:tä käytetään tapahtumiin, jotka liittyvät multimedioihin, kuten valokuviin, videoihin, audioihin jne.
Teoreettisesti, koska NFT:t toimivat mediassa, muotialan kaltaiset alat voivat hyötyä siitä huomattavasti. Onko NFT:n käytöllä siis potentiaalia muotialalla? Otetaan selvää!
Image Source = https://pixabay.com/photos/nike-air-force-manilla-street-shoot-5126389/
Dogecoinin vaikutus muotialaan
NFT:n lisäksi Dogecoin on toinen suosittu kryptovaluuttatyyppi. Se nousi suosioon parin viime kuukauden aikana, ja siitä on tullut erittäin kannattava kryptovaluuttamuoto.
Brändit voivat myydä limited edition -tuotteitaan Dogecoinilla ja muilla kryptovaluutoilla ja saada huomattavia voittoja myös normaalin myynnin jälkeen. Itse asiassa voit jopa tarkistaa Dogecoinin valuuttakurssin verkossa ja ostaa niitä eri verkkoalustoilla.
NFT:n potentiaali muodissa
NFT:t myyvät miljoonilla dollareilla, ne ovat uusin, kuumin ja tuottoisin trendi. Ja jos on olemassa ala, joka tartuu uusimpiin trendeihin salamannopeasti, se on muotiala.
Ja se on fiksu valinta. Nykyisessä digiajassa verkkotrendien mukana pysyminen on erittäin tärkeää ja puhumattakaan, kannattavaa.
Erityisesti muodin ja taiteen maailmassa kaikkea kohdellaan keräilyesineenä – erityisesti limited edition -muotituotteita. Ajattele sitä hetki. Otat jotain, joka on jo erittäin arvostettu ja jolla on paljon potentiaalisia ostajia, ja liität siihen valuutan, joka on kannattava, sääntelemätön ja sen kurssi nousee jatkuvasti.
NFT:n selkeä haastaja on kengät, tai tarkemmin, lenkkarit!
Design-lenkkareita myydään jo tuhansilla dollareilla. Se on markkinarako, jossa on jatkuvaa kilpailua ja uutta innovaatiota.
Design-lenkkaribrändit, kuten Nike Airforce, Yeezys, Puma, Balenciaga, Gucci, Ace Sneakers, Alexander McQueen jne., ovat aina suosiossa ja yleensä loppuunmyytyjä heti lanseerauksen jälkeen. Sellaisten lenkkarien hankkiminen ja niiden huutokauppaaminen verkossa oli jo suosittu menetelmä verkkokaupoille, niin ammattilaisille kuin harrastajillekin.
Brändeille NFT:t auttavat pääsemään eroon trokareista. Kun lenkkarit tulevat ulos, trokarit ostavat niitä usein suurissä määrissä ja myyvät ne sitten sivustoilla, kuten eBay ja Amazon.
NFT:llä brändit voivat liittää rojalteja NFT-transaktioihin ja silti saada osan tuotosta jokaisesta kenkien ostosta. Näin brändit voivat edelleen saada voittoa lenkkareidensa suosiosta, vaikka alkuperäiset tuotteet olisi jo myyty. Lisäksi itse NFT:hen ei voida kajota, eikä trokari voi myydä niitä, jos ne on sidottu tiettyyn tuotemerkkiin ja sen tuotteisiin.
On myös syytä mainita, että NFT:t voivat auttaa radikaalisti digitalisoimaan muotia. Mietit ehkä miten? No tässä syy – käytetään esimerkkinä digimuotia simulaatiovideopeleissä, kuten Animal Crossing. Vuonna 2019 suunnittelijat ryhtyivät digitaalisesti suunnittelemaan vintage-vaatekappaleita ja myymään niitä Animal Crossingin kaltaisiin videopeleihin, jotta käyttäjät voisivat käyttää niitä pelin sisällä.
Kun et voi ostaa jotain, oli se sitten loppuunmyyty tai ehkä tuotteita ei enää valmisteta, mikä on toiseksi paras vaihtoehto? Anna avatarisi pitää sitä! Juuri tähän digitaaliset suunnittelijat iskivät kiinni. Digitaaliset kuosit ja taideteokset etenkin muodin alalla kannattavia. Ajattele nyt kannattavan valuutan, kuten krypton, liittämistä tähän markkinarakoon – siihen liittyy useita käyttämättömiä mahdollisuuksia.
Muotimaailma voi hyötyä merkittävästi NFT:sta ja muista kryptovaluutoista valitsemalla viertuaalisen taiteen ja digitaalisen muodin.
Tärkeimmät päätelmät
NFT:t ovat erittäin tuottoisia ja hyvin suosittu kryptovaluutan muoto. Sen odotetaan valtaavan verkossa lähitulevaisuudessa. Muotialan kaltaiset alat voivat hyötyä huomattavasti NFT:n käyttämisestä myydessään limited edition -tuotteitaan ja palveluitaan.