Maailman rasvaisimpia maita koskevan artikkelin mukaan Yhdysvallat painaa numeroa 9. Yabes Finance julkaisi Forbes.com-lehden artikkelin vuonna 2010, ja sen mukaan Yhdysvalloissa yli 74-vuotiaista yli 74-vuotiaista pidetään ylipainoisina. Se on uskomatonta, kun huomaat, että vain noin neljä neljästä Yhdysvalloissa asuvasta ihmisestä on suosituspainonsa alapuolella tai sen alapuolella. Näistä lukuista voidaan todennäköisesti keskustella, mutta tosiasia on, että ihmiset eivät elä terveellisiä elämäntapoja, jotka edistävät jatkuvasti hyviä kunto- ja terveystapoja.

Joten on oltava syy siihen, ettei keskitytty ravitsemuksen kunto-terveyteen ja muihin ruokavalioon ja liikuntaan liittyviin toimintoihin. Yhteiskunnassa on tapahtunut monia muutoksia, jotka aiheuttavat ihmisten huomioitumisen kunto- ja terveystoimintaan. Jotkut niistä on lueteltu tässä:

Internet – Internetin puhkeamisen ja lisääntymisen jälkeen miljoonat ihmiset, joilla ei aiemmin ollut tietokoneita, tekevät nyt. Tunnit kulutetaan pienen näytön edessä aiheuttaen silmien rasitusta, väsymystä ja huonoa asentoa. Puhumattakaan ajasta, joka kuluu liikunnalta.

Videopelit – Monet lapset ovat rajoitettu sisätiloihin vanhempiensa turvallisuuteen liittyvien huolenaiheiden vuoksi. Aikaisemmin oli hienoa lähettää lapset leikkimään ja he olisivat ulkona tuntikausia. Nyt on päinvastoin.

Elektroniset laitteet – Jokainen lapsi haluaa olla “yhteydessä” nykyään. Se alkoi sähköpostilla, sitten matkapuhelimilla, seuraavaksi tuli kyky lähettää viestejä, ja nyt on olemassa verkossa olevia sosiaalisia verkostoja, jotka pitävät lapset harhautuneina liikunnasta tunteina päivinä ja useammina tunteina.

Varatut elämäntavat – Nykyään kotitalouden molemmat vanhemmat työskentelevät. Monet työskentelevät vähintään 8 tuntia päivässä tai pidempään ja liikkuvat sitten vielä useita tunteja. Ahdistus ja väsymys ovat kiireisen elämäntavan yleisiä sivuvaikutuksia. Ruokavaliosta on tullut pikaruoka ja liikunta on kävely autolle ja autosta.

Jotain täytyy antaa. Kärsimämme on terveytemme. Yleiset terveysolosuhteet, kuten aivohalvaus, korkea verenpaine, suolistosairaudet ja ihmiset, joilla on unihäiriöitä, ovat kaikki oireita yhteiskunnan päästöstä. Nyt on tapahduttava täydellinen painopiste. Vanhempamme sanoivat: “Kaikki voidaan tehdä maltillisesti”. Joten harkitse, että voit tehdä kaikki nyt tekemäsi asiat, vain vähemmän niitä ….. ja tehdä enemmän asioita, joita et tällä hetkellä tee.

Yksi ensimmäisistä asioista, jotka voit tehdä, on asettaa kunto- ja terveystavoitteet, kuten hyvä laihdutuspainon vähentämistä koskeva suunnitelma aloittamiseksi. Tämä voi olla yhtä yksinkertaista kuin päivässä juodavien juomien määrän rajaaminen. Perusta rutiini ja varaa 20 minuuttia päivässä viiden päivän ajan viikossa saadaksesi sykeesi. Syö pieni aamiainen, vaikka se olisi vain kuiva pala paahtoleipää ja lasi mehua matkalla ulos ovesta. Aineenvaihdunta alkaa ja voit tosiasiallisesti laihtua syömällä jotain aamulla.

Seuraavaksi varaa jonkin aikaa rentoutua. Kehosi täytyy levätä emotionaalisesti, joten etsi jotain hiljaista tehdä joka päivä 15-20 minuutin ajan. Yritä myös kokata kotona niin paljon kuin mahdollista. Paljon syöminen ei ole älykästä terveyskuntoilun ravintastrategiaa.

Joten olkaamme tarkistaa. Muutosten ei tarvitse olla radikaaleja, vaan työskentele vain vähitellen terveellisen elämäntavan kehittämiseksi. Muista, että kunto ja terveyteen liittyvät liikunnat ovat välttämättömiä hyvän fyysisen ja henkisen terveyden kannalta. Ruokavalio ja ravitsemus ovat tärkeitä, joten syö enemmän elintarvikkeita, joilla on korkea ravintoarvo, kuten vihanneksia, vähärasvaista lihaa, hedelmiä, pähkinöitä ja jyviä. Ja lopuksi, saat koulutuksen kaikkeen ravitsemuksen kuntoon ja terveysolosuhteisiin. Opi tunnistamaan vakavien terveysongelmien oireet, jotta voit pysyä terveenä.