Vuonna 2005 pieni punainen Celica luovutti aaveesta. Rakastin tuota autoa, mutta 178 000 mailin jälkeen neljässä vuodessa oli aika hankkia uusi ajoneuvo. Koska se oli ollut niin hieno auto, päätin hankkia uuden. Kävelin Toyota-jälleenmyyjään ostamisvalmiina. Juuri sitten painajainen alkoi. Tässä on mitä olen oppinut:

1) Huono tervehdys vihaa asiakasta. Kävelin suoraan jälleenmyyjään, pukeutunut kauniisti, sekillä kädessä. Kukaan ei toivottanut minua. Useat myyjät vältivät silmäkosketusta. Menin vihdoin myyntipäällikön työpöydälle (sijoitettuna siten, että pidin unohtaa koko näyttelytilan kuin vankilan vartija) ja hän käski minun odottaa, että joku on kanssani minuutin sisällä ja palasi puheluunsa. Hei! Näytä innostusta, myyjät! Aion tehdä suuren oston, ja et näytä antavan! Se johtui siitä, että olin nainen, jolla ei ollut miestä, auttamaan köyhiä minua ostamaan autoa? Vai johtui siitä, että he eivät tienneet kuinka tervehtiä ketään? Emme koskaan tiedä.

2) Tuotetiedon puute voi tappaa sinut. Tiesin tarkalleen mitä halusin – aivan uuden, punaisen Celica. Olin valmis maksamaan käteisellä. Halusin vain nähdä auton. He sanoivat, että heillä ei ollut mitään erässä. Sanoin, että vuonna 2005 oli joitain piirteitä, jotka poikkesivat vuodesta 2000, ja halusin nähdä ne. (Olin tehnyt kotitehtäväni). Heillä ei ollut edes valokuvaa vuoden 2005 Celica! Kun kysyin pyöristä (joillakin on erityiset kevytmetallivanteet), myyjä vastasi: “No, ne ovat pyöreitä.” Nyt olin todella vihainen.

3) Kukaan ei pidä kovasta myynnistä ja muista hankalista myyntitekniikoista. No, olin aika tyytymätön näihin tyyppeihin, mutta halusin Celicaa. Kun olen vihainen myyjälle, he vaihtoivat ja lähettivät myyntipäällikön. Tekisin heille tarjouksen ja he pitivät minua odottamassa, kun he menivät katsomaan, voisiko he hyväksyä sen. He nykivät minua ja tiesin sen. Rakkaus Celicaan oli ainoa asia, joka piti minut siellä. Huomaa autokauppiaille – tiedämme, että hyppäät meihin ympäri, emmekä pidä siitä. Teet asiakkaidestasi vihollisia. Kukaan ei halua käsitellä sinua.

4) Internet muuttaa kaiken. Palasin elämäni kanssa (tuskin). Piti kirjoittaa myyntitilaus (ei-sitova – ei dollaria), jotta he suostuisivat saamaan Celica-erän, jotta voisin nähdä sen. Sillä välin kävin pop-popsani Hilton Headissä. Hän sai tarjouksen netissä yli 1 000 dollarilla ilman neuvotteluja! Internet poisti kaiken tuskan – ei vaihtamassa ihmisiä, eikä laittamassa sinua pieniin huoneisiin, joissa rahoittajat. Päätin käyttää verkkoa itse ja sain tarjouksen toisesta autosta (olin aika tyytymätön Toyotaan) – 350Z – yksi suloinen ajomatka, jos sanon niin itsekin. Michael Jordan Nissanin Internet-myyntipäällikkö Vincent Elliott vastasi heti sähköpostiini hyvällä hinnalla Z-hinnasta. Ja hän oli innostunut tiedustelustani! Kyllä, tunsin sen hänen sähköpostinsa kautta! Minun pitäisi myös kertoa teille, että jotkut Nissan-jälleenmyyjät eivät edes vaivautuneet vastaamaan pyyntöni (liian paha heille). Kun kävelin ensimmäistä kertaa jälleenmyyjään, Vincent oli siellä (tavallisena vapaapäivänään) isolla hymyllä. Jätin ajamaan upeaa, FireStar punaista 350Z: ta.